Usługi

ePay - płatności bezgotówkowe

Typowa transakcja płatnicza rozpoczynająca się od odczytania karty płatniczej a następnie wprowadzenia kwoty do zapłaty w urządzeniu wchodzącym w skład systemu płatniczego działającego w danej placówce handlowej (tj. w terminalu lub PIN Padzie programowalnym) oraz wprowadzenia kodu PIN. System płatniczy (terminal bądź PIN Pad) komunikuje się z PayTel, który kontaktując się z bankiem klienta dokonuje autoryzacji transakcji. Sprawdzając m. in. takie informacje jak: kod PIN i czy na koncie karty znajduje się wystarczająca ilość środków pieniężnych do wykonania transakcji.

Po zebraniu powyższych danych PayTel wysyła unikalny kod autoryzacyjny do systemu płatniczego placówki handlowej informujący, czy dana transakcja może zostać wykonana. Jeżeli odpowiedź jest pozytywna, transakcja zostaje zaakceptowana i zakończona wydrukiem potwierdzenia transakcji. Transakcja w placówce handlowej została dokonana, ale placówka handlowa nie posiada jeszcze na swoim koncie zapłaty za towar.

Za przelew środków na konto placówki handlowej odpowiada PayTel, który po zamknięciu dnia rozliczeniowego wykonuje przelew na rachunek placówki handlowej. Wartość należności jest pomniejszona o wartość prowizji należną za rozliczanie bezgotówkowych transakcji płatniczych.

Płatności bezgotówkowe ePay to:

Bezpieczeństwo

  • najwyższej klasy poziom bezpieczeństwa zapewniony przez autoryzację transakcji w organizacji wydawcy karty, podczas której sprawdzane są takie dane jak: numer karty, ważność karty, istnienie konta klienta, dostępność środków na koncie, zastrzeżenie karty
  • weryfikacja kodu PIN klienta
  • gwarancja realizacji zobowiązań finansowych na najwyższym poziomie dzięki umowie w zakresie akceptacji kart podpisywanej z instytucją płatniczą
  • specjalna budowa PIN Padu zapewnia kodowanie informacji zabezpieczając przed odczytem PIN-u
  • ścisłe zintegrowanie z urządzeniami fiskalnymi lub oprogramowaniem sprzedażowym eliminujące możliwość występowania pomyłek przy dokonywaniu transakcji

Wygoda

  • możliwość zaimplementowania na jednym urządzeniu (terminal) dodatkowych funkcji typu: DCC, eVoucher, CashBack, funkcja sprzedaży z napiwkiem dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta
  • integracja działania aplikacji płatniczych z urządzeniami fiskalnymi lub oprogramowaniem sprzedażowym umożliwia łatwiejszą i szybszą obsługę, uniknięcie pomyłek przy wpisywaniu kwoty transakcji na terminalu, automatyczne zakończenie transakcji,
  • czytelnie napisana instrukcja zapewnia sprawne wykonywanie transakcji
  • najnowocześniejsze technologie transmisyjne (Internet, GPRS) zapewniają szybka autoryzację transakcji.

Elastyczność

  • możliwość konfigurowania stanowiska sprzedażowego w zależności od potrzeb placówki handlowej: terminale płatnicze lub PIN Pady programowalne zapewniające optymalny stosunek korzyści do ceny
  • współpraca z wybranymi programami sprzedażowymi

BLIK - płatności mobilne

Blik to prosty, szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwiązanie to umożliwia dokonanie płatności bez użycia karty płatniczej i może w realny sposób rozszerzyć wachlarz klientów (np. o tych którzy zapomnieli portfela, ale mają przy sobie smartfon).

Projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski oraz Inteligo), obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego.

Jest to metoda przede wszystkim wyjątkowo wygodna, wszechstronna i bezpieczna, ponieważ tylko i wyłącznie smartfon umożliwia Klientowi dokonanie płatności w sklepach oraz wypłaty z bankomatów. Płatności BLIK są bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody: dla każdej transakcji generowany jest jednorazowy, sześciocyfrowy kod, który można wykorzystać tylko przez dwie minuty. Dodatkowo Klient potwierdza każdą transakcję w aplikacji mobilnej, widząc takie jej parametry, jak kwota i nazwa punktu akceptacji.

DCC - płatność w walucie karty

DCC (Dynamic Currency Conversion) to usługa umożliwiająca przewalutowanie bezpośrednio na terminalu transakcji dokonywanej kartą wydaną poza granicami Polski. Terminal automatycznie rozpoznaje, że waluta karty jest inna niż PLN i zaoferuje zagranicznym Klientom płatność w ich własnej walucie.

Światowy standard obsługi Klienta

DCC to usługa popularna na całym świecie, szczególnie ceniona przez zagranicznych turystów.

Dodatkowe przychody

Zyskujesz dodatkową prowizję za płatności w walucie karty.

Komfort dla Klienta

Klient zna ostateczną kwotę transakcji wyrażoną w PLN, walucie karty oraz zastosowany kurs, ponadto unika się dodatkowego przewalutowania.

Wygoda dla sprzedawcy

Po rozpoznaniu karty zagranicznej terminal automatycznie zaproponuje wykonanie transakcji w walucie karty. Transakcja może być zrealizowana w PLN lub walucie karty.

Bez kosztów

Korzystanie z usługi DCC jest bezpłatne dla Klientów PayTel.

Funkcja DCC dostępna jest dla transakcji sprzedaży, sprzedaży z napiwkiem oraz zwrotów, bezpłatnie dla wszystkich Klientów PayTel.

Waluty obsługiwane przez PayTel w ramach usługi DCC:

EUR (Euro)
GBP (funt szterling)
NOK (korona norweska)
SEK (korona szwedzka)
USD (dolar amerykański)
DKK (korona duńska)
CHF (frank szwajcarski)
AUD (dolar australijski)
CAD (dolar kanadyjski)
CZK (korona czeska)

Cash Back - wypłata gotówki

Cash Back to usługa, dzięki której punkt sprzedaży zyska wiele korzyści:

  • Cash Back pozwala wypłacać gotówkę klientom dokonującym płatności kartą płatniczą.
  • Zmniejszenie kosztów sklepu związanych z obsługą gotówki: liczeniem, transportem czy wpłatami do banku.
  • Przyczynia się do wzrostu lojalności klientów, a tym samym zwiększenia obrotów, poprzez zaoferowanie wygodnego rozwiązania niedostępnego u konkurencji.

Ważne informacje dotyczące usługi Cash Back:

  • Klient może wypłacić gotówkę korzystając z usługi Cash Back tylko wtedy, gdy dany bank umożliwia korzystanie z tej usługi. Nie należy odgadywać, czy karta klienta pozwalana korzystanie z cash back, tylko rozpocząć obsługę karty za pomocą terminala i postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie.
  • Gotówkę można wypłacać tylko tym klientom, którzy dokonują zakupu korzystając z karty płatniczej.
  • Jednorazowo można wypłacić nawet 500 zł kartą Mastercard i 300 zł kartą Visa lub kwotę równą maksymalnej wysokości limitu transakcji bezgotówkowych, który ustawił posiadacz karty. Akceptant może również w powyższych limitach sam zdefiniować maksymalną kwotę wypłaty gotówki w danym momencie.
  • Kwotę zakupu i kwotę wypłacanej gotówki należy wprowadzić osobno.
  • Do realizacji transakcji Cash Back konieczne jest skorzystanie z czytnika kart chip.
  • Większość terminali automatycznie uzyskuje autoryzację na kwotę zakupów z usługą Cash Back.

Korzyści dla sklepu / punktu sprzedaży:

  • Pozwala bezkosztowo przekazać gotówkę na rachunek bankowy bez konieczności osobistej wpłaty w oddziale banku / wpłatomacie.
  • Redukcja kosztów związanych z przetrzymywaniem i logistyką gotówki.
  • Zwiększenie obrotów i przychodów – każda wypłata gotówki jest transakcją wiązaną i musi zostać poprzedzona transakcją sprzedaży z użyciem karty. Od każdej operacji tego typu PayTel wypłaca 30 gr netto.
  • Bezpieczeństwo – nie trzeba chodzić z gotówką do banku.
  • Lojalność – klient chętniej odwiedza punkt, w którym skorzysta z kilku usług podczas jednej wizyty.

eVoucher - doładowanie telefonu

Elektroniczna sprzedaż telekodów to same zalety:

  • Dodatkowa korzyść finansowa dzięki sprzedaży produktów przedpłaconych.
  • Atrakcyjne warunki rabatowe.
  • Eliminacja kosztów związanych z przedpłatą, dystrybucją i magazynowaniem
    tradycyjnych zdrapek.
  • Dostępność produktów dla klienta przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  • Bezpieczeństwo – elektroniczny system eliminuje straty wynikające z kradzieży zdrapek.
  • Krótki czas trwania transakcji.
  • Intuicyjny interfejs systemu.
  • Możliwość ewidencjonowania sprzedaży produktów przedpłaconych. Każdy użytkownik terminala otrzymuje kartę magnetyczną, bez której nie jest w stanie zrealizować transakcji sprzedaży. Dzięki temu właściciel ma pełną kontrolę nad tym, kto i ile kuponów sprzedał.
  • Błyskawiczny proces logistyczny.

Obsługiwani operatorzy

PaySafeCard - doładowania

PaySafeCard to nowy rodzaj doładowań na terminalach w sieci PayTel, służący do płatności w Internecie.

Dostępne są karty o wartościach: 20 zł, 30 zł, 50 zł 100 zł i 300 zł.
Na każdej z nich znajduje się 16-cyfrowy kod PIN. Kod ten Klient podaje w sklepie Internetowym, w którym kupuje towar lub płaci za usługę.

PaySafeCard umożliwia dokonanie płatności w sieci internetowej bez konieczności podawania danych osobowych oraz posiadania kart płatniczych.

PaySafeCard stanowi internetowy system płatności dla klientów umożliwiający dokonywanie gotówkowych opłat online. Elektroniczne kupony drukowane są bezpośrednio z Państwa terminala.

Za pośrednictwem funkcji wyszukiwania na stronie www.paysafecard.com klient ma możliwość znalezienia najbliższego punktu sprzedaży. Wyszukiwarka jest również dostępna jako aplikacja na telefon typu smartfon.

Klient może kupić PaySafeCard w jednym z ponad 450 000 punktów sprzedaży na całym świecie.

Aby dokonać płatności, klient wprowadza w oknie płatności strony internetowej swój 16-znakowy PIN PaySafeCard. Gotowe! Dokonywanie opłat przy pomocy PaySafeCard jest niezwykle proste!

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami