Błędy w transakcjach
Odrzucenie transakcji z komunikatem „błąd autoryzacji” oznacza, że na terminalu jest błąd połączenia z siecią komórkową lub Internetem w zależności od modelu urządzenia.
Transakcja odrzucona z informacja „błąd klucza, wykonaj rozliczenie”.
Komunikat oznacza, że konieczne jest wykonanie rozliczenia na terminalu. Rozliczenie wykonujemy przez wybranie żółtego klawisza, następnie wprowadzenie hasła 1234, naciśnięcie zielonego klawisza i wybranie Rozliczenie Dnia.
Dokładny opis wykonania znajduje się w instrukcji aplikacji ePay, która dostępna jest do pobrania na stronie paytel.pl
Odrzucona transakcja kartą na podpis.
Jeżeli podczas transakcji sprzedawca nie potwierdzi zgodności podpisu lub nie podejmie żadnej decyzji w określonym czasie, to transakcja zostanie automatycznie anulowana.
W takich przypadkach, gdy transakcja zostanie odrzucona, a Klienta już nie będzie w punkcie, można złożyć reklamację wysyłając e-mail z opisem sytuacji na adres teleserwis@paytel.pl, w załączeniu umieszczając kopię sprzedawcy i wydruk odmowy.
UWAGA – transakcja nie może być starsza niż 3 miesiące.
Kopia wydruku potwierdzenia transakcji.
W sytuacji, gdy urządzenie nie wygenerowało kopii potwierdzenia (np. brak papieru lub zacięcie papieru w drukarce), osoba obsługująca terminal może wygenerować duplikat potwierdzenia transakcji. Należy na terminalu wybrać żółty klawisz, następnie wprowadzić hasło: 1234, wcisnąć zielony klawisz i wybrać Kopia Transakcji. W kolejnym kroku należy wprowadzić numer transakcji. W przypadku, gdy terminal nie wydrukował ani potwierdzenia transakcji, ani kopii dla klienta, należy wybrać w/w kombinację. Aplikacja domyślnie podstawia numer ostatniej wykonanej transakcji. Zaleca się w takim przypadku wygenerowanie dwóch kopii dla każdej ze stron transakcji.
UWAGA – należy pamiętać, że możliwość wydrukowania kopii jest dostępna tylko przed rozliczeniem transakcji (Rozliczenie dnia).
Błędnie wydrukowany kod doładowania (eVoucher).
Jeżeli z terminala nastąpi błędny wydruk kodu doładowania, należy zgłosić reklamację. Reklamacja jest możliwa wyłącznie na obowiązującym formularzu reklamacyjnym, który należy przesłać drogą mailową, faksem lub pocztą tradycyjną na adres zawarty w umowie.
Formularz reklamacyjny jest dostępny do pobrania na stronie internetowej paytel.pl