Terminale płatnicze idealnym rozwiązaniem dla restauracji hotelowych.

Płacenie gotówką w restauracji hotelowej może być kłopotliwe zarówno dla jej gości, jak i obsługi. Klienci przecież nie zawsze mają potrzebną kwotę przy sobie, a obsługa jest zmuszona do przeliczania kwoty i reszty, jak również dbałość o stałą obecność drobnych w hotelowej kasie. Dlatego też warto postawić na terminale POS i mPOS, które gwarantują szybką i wygodną realizację transakcji.

Problemy z gotówką w restauracji

W restauracjach hotelowych obsługa nadal często rozlicza się z klientami gotówkowo. Nie jest to jednak optymalne rozwiązanie, głównie dlatego, że klienci są już obecnie przyzwyczajeni do płatności elektronicznych, a wręcz oczekują dostępności tego rodzaju modelu płatności, chętniej wybierając placówki go udostępniające i częściej do nich wracajac.

Badania IBRiS pokazują, że aż 20% Polaków nie nosi przy sobie na co dzień gotówki. W przypadku, gdy nie mogą oni w restauracji zapłacić kartą czy telefonem, mogą zrezygnować z zakupu na rzecz miejsca wyposażonego w terminal płatniczy, co oznacza wyraźną stratę dla lokalu.

Pojawiają się także problemy dla samej obsługi restauracji. Gotówka przede wszystkim musi fizycznie znajdować się w kasie.

Jej ilość zależy od dziennego utargu, a należy starać się, by pracownicy dysponowali odpowiednią ilością gotówki do wydawania klientom reszty. Jeżeli gość restauracji dysponuje jedynie banknotem o wysokim nominale, obsługa może mieć problem z rozmienieniem go. W okolicy też często nie znajdują się miejsca, gdzie można by to zrobić.

Przy operowaniu gotówką rośnie także ryzyko popełnienia błędów przez pracowników restauracji podczas przyjmowania płatności lub wydawania reszty. Efektem tego może być strata dla lokalu lub zmniejszenie się zaufania gości, a nawet generowanie reklamacji lub tak szkodliwych w tej branży, negatywnych opiniach w internecie.

Brak udostępnienia klientom możliwości realizacji transakcji elektronicznych stanowi także problem dla cudzoziemców. Nie zawsze wymieniają oni swoją walutę na walutę odwiedzanego kraju w wystarczającej ilości, by móc swobodnie dokonywać zakupów.

Rozwiązaniem tych potencjalnych trudności są terminale płatnicze. Dzielą się one na stacjonarne (POS) i mobilne (mPOS).

Niezbędny POS

Terminale stacjonarne instaluje się zazwyczaj przy barze, gdzie klienci mogą podchodzić, by dokonać płatności za posiłek. Ich zaletą jest możliwość podłączenia do stałego łącza internetowego, co gwarantuje błyskawiczne działanie.

Urządzenia używają sieci energetycznej, dlatego nie muszą być ładowane i działają nieprzerwanie.

Wykorzystać w nich można także dodatkowy PIN-pad łączący się z terminalem przy pomocy innowacyjnego protokołu ECR-EFT gwarantującego najwyższy standard bezpieczeństwa transakcji, pozwalający klientowi na wsunięcie czy zbliżenie karty oraz wprowadzenie kodu PIN. Dzięki temu nie ma potrzeby podawania klientowi terminala, a jedynie małego i ergonomicznego urządzenia.

Terminale POS mogą być także zintegrowane z kasą fiskalną, także przy pomocy bezpiecznego protokołu ECR-EFT, co sprzyja wygodnym rozliczeniom. Kwota naliczona na kasie pojawia się wtedy automatycznie w terminalu i obsługa nie musi wprowadzać jej ręcznie.

Wygodny mPOS

Rozwiązaniem wprost stworzonym dla restauracji, szczególnie tych większych, są terminale mPOS. Są to urządzenia przenośne, które kelner może mieć przy sobie, by realizować transakcje przy stoliku klienta. Jest to dla gości wyjątkowo wygodne, ponieważ nie są zmuszeni, by po każdym posiłku podchodzić do barmana w celu uiszczenia rachunku. Mogą to zrobić w dowolnym miejscu restauracji lub w hotelowym ogródku, w którym również można połączyć się z siecią bezprzewodową.

mPOS oferowane przez PayTel są wygodne i poręczne, dzięki czemu kelner może je swobodnie przechowywać w kieszeni. Dysponują także wytrzymałymi bateriami, dlatego też nie ma potrzeby ich częstego ładowania. Zapewniają obsłudze hotelowej restauracji optymalny komfort codziennej obsługi klientów.

Terminale łączą się z internetem za pośrednictwem GPRS, co gwarantuje szybkość i stabilność komunikacji (niektóre modele wykorzystują także 3G i WiF-i). Dzięki temu transakcje przebiegają szybko i bezproblemowo, nie narażając klienta na konieczność niepotrzebnego oczekiwania przy stoliku na realizację płatności.

Wybrane modele mPOS wyposażone są także w moduł NFC, który umożliwia płatność telefonem lub smartwatchem. Potrafią obsługiwać również BLIK-a, przez co klient może zrealizować transakcję za pomocą aplikacji w telefonie, który zazwyczaj zawsze ma przy sobie, w przeciwieństwie do gotówki lub nawet karty płatniczej.

Terminale mobilne gwarantują wysokiej jakości szyfrowanie i spełniają standardy bezpieczeństwa, dlatego też klient nie musi się obawiać, że dane jego karty wpadną w niepowołane ręce.

W restauracji postaw na terminale

Terminale płatnicze umożliwiają klientom wygodną realizację transakcji, sprawiając, że nie muszą oni dbać o posiadanie wystarczającej ilości gotówki. Ma to szczególne znaczenie dla hoteli i obiektów noclegowych, gdyż nie zawsze w ich pobliżu znajduje się bankomat.

Ponadto mPOS pozwalają gościom restauracji na realizację transakcji bez odchodzenia od stolika, co jest szybkie i komfortowe. Dysponują także licznymi dodatkowymi funkcjonalnościami, które sprawiają, że płatność jest jeszcze łatwiejsza. Przekłada się to na wzrost satysfakcji klientów. Dlatego też warto się wyposażyć w terminale i przenieść swój biznes w erę cyfrowego pieniądza, aby przede wszystkim zapewnić komfort i bezpieczeństwo płatności swoim gościom.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami