Terminal płatniczy – nie tylko zakupy

Za pomocą karty płatniczej można nie tylko dokonywać zakupów. Terminale potrafią być wyposażone także w inne, wygodne dla klienta funkcje. Korzysta także sklep, ponieważ możliwość skorzystania z dodatkowych opcji potrafi skłonić konsumenta do wizyty w danej placówce. Co terminal może zatem „robić” poza realizacją płatności?

1. ePay

EPay to karty przedpłacone o różnych nominałach. Dzięki nim można dokonywać płatności bezgotówkowych. Kupimy je w salonach prasowych, by podarować dowolnej osobie. Po rejestracji w systemie może ona wykorzystać dostępne środki.

Karty przedpłacone zyskują coraz większą popularność wśród klientów, dlatego warto umożliwić zakupy za ich pomocą. Ważne jest przy tym, by aplikacja obsługująca płatność zapewniała wysokie bezpieczeństwo transakcji, podczas sprawdzania stanu konta posiadacza karty.

Terminale z funkcją ePay są w stanie obsługiwać także aplikacje lojalnościowe lub karty flotowe.

2. BLIK

BLIK to system płatności mobilnych stworzony z inicjatywy polskich banków. Korzystać z niego może 60% klientów polskich instytucji finansowych.

Transakcja w systemie polega na wygenerowaniu w aplikacji smartfona odpowiedniego kodu, który należy wprowadzić w terminalu sklepu. Następnie jest ona akceptowana w aplikacji.

Możliwe jest także dokonywanie płatności bez wpisywania kodu. Wymaga to od terminalu obsługi technologii NFC. Wystarczy wtedy, by klient zbliżył telefon do urządzenia. Jest to nowa funkcja systemu, która stopniowo będzie udostępniana przez coraz więcej banków – na razie dostępna jest w banku Millenium.

Fakt, że BLIK nie wymaga od klienta korzystania z karty płatniczej a jedynie posiadania smartfonu, zadecydował o dużej popularności systemu. Wg danych banków ma on ponad 3,5 mln aktywnych użytkowników. Samych zarejestrowanych użytkowników jest natomiast 9,5 mln, jak podaje Narodowy Bank Polski. W ciągu jednego kwartału są oni w stanie dokonać 50 mln transakcji. Dlatego też warto udostępnić klientom możliwość korzystania z BLIK-a we własnym sklepie.

3. DCC – płatności walutowe

DCC czyli Dynamic Currency Conversion pozwala na dokonanie przez klienta transakcji w innej walucie niż złotówki. Rozwiązanie to jest skierowane szczególnie do obcokrajowców, którzy dzięki niemu mogą zdecydować, czy chcą płacić w walucie karty, czy w złotówkach.

Podczas wyboru waluty klient może zobaczyć kurs wymiany swojej waluty na złotówki. Kurs ten jest aktualizowany codziennie w pamięci terminalu. Dzięki temu klient nieposiadający waluty odwiedzanego kraju może wygodnie dokonać płatności, unikając kosztów przewalutowania.

Oprócz ułatwienia zakupów zagranicznym klientom zaletą DCC dla sklepu jest pobieranie prowizji od każdej sprzedaży w walucie innej niż złotówki.

4. eBill – opłacanie rachunków

EBill to możliwość opłacania rachunków za pomocą terminala płatniczego. Dzięki temu klient nie jest zmuszony udawać się na pocztę czy do banku, by zrealizować płatności za faktury. Jest to duża oszczędność czasu, także ze względu na unikanie kolejek.

Usługa oznacza także niższe koszty przelewu od tych na poczcie. EBill pozwala również na doładowanie konta telefonu komórkowego, zakupienie lub doładowanie konta telefonii VoIP, lub skorzystanie z innych usług.

Aby zrealizować płatność, wystarczy, że klient przekaże fakturę sprzedawcy, który ją skanuje. Po opłaceniu rachunku klient otrzymuje potwierdzenie transakcji.

Warto zdecydować się na usługę eBill, ponieważ często możliwość opłacenia rachunków w sklepie potrafi skłonić klientów do zrobienia przy okazji zakupów. Jest to dodatkowa zachęta, żeby odwiedzić placówkę.

5. eVoucher – doładowanie telefonu

Usługa ta pozwala zwiększyć poziom środków na koncie pakietu telefonii klienta. Jest to nie tylko wygoda dla klienta, ale także wyraźna korzyść dla sklepu, który zarabia dzięki marży na sprzedaży kart prepaid.

Co ważne, usługa ta eliminuje konieczność zakupu i dystrybucji zdrapek służących do doładowań. Brak zdrapek sprawia także, że sklep nie ponosi strat związanych z ewentualnymi kradzieżami kart.

6. Cash Back

Dzięki usłudze Cash Back klient ma szansę wypłacić gotówkę, korzystając z terminalu. Rozwiązanie to sprawia, że nie musi on fatygować się do bankomatu – wystarczy wizyta w sklepie, by pobrać środki przy okazji zakupów.

Jednocześnie sklep nie staje się automatycznie „kolejnym bankomatem”, co mogłoby się przyczynić do straty czasu obsługi. Klient ma prawo wypłacić pieniądze jedynie wtedy, gdy dokona zakupu, płacąc kartą.

Korzyść sklepu wynika z faktu, że być może klient mający możliwość pobrania gotówki chętniej skorzysta z danej placówki, ponieważ zrealizuje w ten sposób dwie potrzeby równocześnie. Dotyczy to zresztą wszystkich dodatkowych usług terminali płatniczych. Możemy w ten sposób zwiększyć satysfakcję klienta, co przełoży się bezpośrednio także na naszą sprzedaż.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami