Płatności bezgotówkowe niezbędne w branży turystycznej.

Klienci powszechnie wykorzystują płatności elektroniczne, oczekując ich obsługi nie tylko od sklepów, ale także hoteli i obiektów noclegowych. Miejsca honorujące płatności kartą lub telefonem są chętniej wybierane przez klientów i to właśnie do nich klienci powracają częściej. Nowoczesne systemy bezgotówkowe przynoszą biznesom turystycznym wymierne korzyści, dlatego warto je wdrożyć.

Klienci rezygnują z gotówki

Badanie IBRIS pokazuje, że aż 33% konsumentów korzysta jedynie z płatności bezgotówkowych. O wzrostowym trendzie dotyczącym transakcji elektronicznych świadczy także ilość posiadanych przez Polaków kart płatniczych — jest ich aż 42 miliony.

Popularność płatności bezgotówkowych wynika m.in. z wyjątkowej wygody, która się z nimi wiąże. Klientów nie ogranicza bieżący stan portfela, co pozwala na bardziej swobodne dysponowanie pieniędzmi.

Dzięki płatnościom zbliżeniowym zakupy przebiegają także znacznie szybciej. Nie istnieje konieczność liczenia gotówki czy oczekiwania na resztę. Wystarczy przyłożyć kartę do czytnika, co trwa sekundę. Zadowolony klient szybko rozlicza się i może z powodzeniem kontynuować wypoczynek, a my w tym samym czasie obsłużymy więcej gości.

Nowoczesne technologie pozwalają klientom płacić także bez użycia karty. Wystarczy im telefon z aplikacją BLIK lub obsługą technologii NFC. Do przeprowadzania transakcji można posłużyć się nawet smartwatchem.

Dlaczego transakcje elektroniczne?

Na zachowania i zwyczaje zakupowe klientów reagują także hotele i obiekty noclegowe. Coraz częściej inwestują one w terminale płatnicze POS, które pozwalają wykorzystać ich możliwości.

Terminale dają m.in. szansę na zapłatę w walucie karty (DCC), co jest ważne dla zagranicznych klientów. Przede wszystkim jednak kupujący jest bardziej skłonny do skorzystania z dodatkowych usług obiektu czy ewentualnego przedłużenia pobytu, gdyż nie musi się liczyć z ilością posiadanej przez siebie gotówki.

Dodatkowe korzyści, jakie czerpią hotele i obiekty noclegowe z obsługi płatności bezgotówkowych to:

  • Preautoryzacja
    Dzięki temu jest możliwe zablokowanie środków na karcie klienta ‘a conto’ jego rezerwacji miejsca noclegowego. Pozwala to obiektowi uchronić się przed ryzykiem strat finansowych związanych z ewentualnym anulowaniem rezerwacji przez klienta i stanowią znakomite potwierdzenie rezerwacji dla obydwu stron transakcji.
    Pieniądze z karty nie zostają w tym przypadku automatycznie pobrane z konta zamawiającego nocleg. Nie będzie on mógł jednak ich wydać aż do momentu uregulowania płatności lub wygaśnięcia preautoryzacji.
  • Wygodne opłaty rezerwacyjne
    Gdy hotel lub obiekt noclegowy obsługuje płatności bezgotówkowe, ma szansę umożliwić klientowi dokonanie opłaty rezerwacyjnej jedynie po kliknięciu linku dostarczonego w wiadomości e-mail.
    Sprawia to, że można pominąć etap płatności oferowany przez serwisy rezerwacyjne, , które od każdej rezerwacji pobierają prowizję, na której przedsiębiorca może zaoszczędzić, oferując własny, innowacyjny system płatności w bezpiecznym standardzie.
  • Realizacja kart podarunkowych
    Karty podarunkowe mogą być doskonałym prezentem dla znajomych czy rodziny. Obdarowany może skorzystać z kart w wybranym przez ofiarodawcę obiekcie lub którymś z należących do danej sieci, co tym samym sprawia, że chętniej wybierze obiekt honorujący taką kartę i pozwalający na uiszczenie płatności właśnie w ten sposób.
    Środki dostępne na karcie mogą być wykorzystane także przy płatności za inne usługi niż nocleg, np. skorzystanie ze SPA czy restauracji. Zazwyczaj mają one kilkumiesięczny termin realizacji, co pozwala osobie obdarowanej samodzielnie wybrać termin wizyty w obiekcie, a hotelowi – potencjalnie sprzedać więcej usług.

Warto postawić na płatności bezgotówkowe

Wykorzystanie korzyści płynących z płatności elektronicznych pozwala przenieść hotel czy obiekt noclegowy w erę cyfrową, spełniając przez to oczekiwania klientów. Przynosi to biznesowi także wyraźne korzyści w postaci wzrostu sprzedaży i lojalności klientów.

Warto nie zostawać w tyle za realiami rynku oraz działaniami konkurencji i dostosować się do nowoczesnych rozwiązań w zakresie płatności, a optymalnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług oferujących szczególnie innowacyjne rozwiązania, które niebawem staną się standardem oczekiwanym przez klientów.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami