Nowoczesne terminale płatnicze

Zaawansowane technologie wykorzystywane w terminalach POS umożliwiają klientom wygodne płatności kartą, telefonem czy za pomocą aplikacji. Zgodne jest to z ich przyzwyczajeniami, gdyż coraz częściej rezygnują oni z gotówki na rzecz transakcji elektronicznych, a nawet rezygnują z usług, które nie pozwalają na realizację płatności w ten sposób. Na co należy zwracać uwagę, wybierając urządzenie dla siebie?

Ergonomiczne i wygodne

Dla taksówek i usług transportowych odpowiednie będą terminale mobilne (mPOS). Są wygodne i poręczne, dzięki czemu bez problemów można je przewozić w samochodzie, by klienci wygodnie realizowali transakcje po zakończonych kursach, nie zajmują również wiele miejsca.

mPOS wymagają ładowania, ale ich bateria starcza na długo. Ponadto ładować je można za pomocą gniazdka w samochodzie, wobec czego nie występuje problem z przerwą w działaniu urządzenia.

Połączenie z internetem podczas transakcji następuje za pośrednictwem łącza GPRS lub 3G. Umożliwia to szybką i stabilną komunikację. Dzięki temu nie ma potrzeby, by klient niepotrzebnie oczekiwał na realizację płatności, niecierpliwiąc się, że za chwilę spóźni się np. na spotkanie.

Podczas wyboru urządzenia warto zwrócić uwagę na następujące jego cechy:

  • moduł NFC: technologia NFC pozwala klientowi realizować transakcje przy pomocy telefonu lub smartwatcha. W środkach transportu, gdzie należne kwoty są stosunkowo małe i klientowi zależy na czasie, ten sposób płatności jest coraz chętniej wybierany,
  • procesor szyfrujący: służy on obsłudze procesów szyfrowania oraz deszyfrowania, które są niezbędne do przeprowadzania bezpiecznych transakcji,
  • standardy bezpieczeństwa: terminal powinien obsługiwać standardy PCI-PTS,
  • ergonomia: należy zwrócić uwagę, by urządzenie było poręczne, wygodne w użyciu i zajmowało w samochodzie niewiele miejsca.

Terminale zintegrowane z kasą fiskalną

Obecnie w płatnych środkach indywidualnego transportu niezbędne jest posiadanie kasy fiskalnej. Można ją jednak zintegrować z terminalem mPOS, co znacznie ułatwia przeprowadzanie transakcji.

Gdy kierowca wprowadza kwotę za przejazd w kasie, automatycznie pojawia się ona w terminalu. Sprawia to, że nie ma potrzeby wprowadzania jej ręcznie – transakcja realizowana jest szybciej,rzadziej zdarzają się wtedy także pomyłki.

Nowoczesne rozwiązania tego typu łączą terminal POS z kasą fiskalną przy pomocy innowacyjnego na rynku protokołu ECR-EFT, który gwarantuje najwyższy standard bezpieczeństwa transakcji, doceniany przez jej obydwie strony.

Inne funkcjonalności terminali

Oprócz przeprowadzania typowych transakcji płatniczych terminale mogą wykonywać także inne działania. Są to np.:

  • obsługa kart przedpłaconych

Karty przedpłacone pozwalają klientowi szybko dokonywać płatności za kurs i uiszczać opłatę zbiorczą raz w miesiącu. Rozwiązanie to jest korzystne dla osób, które często korzystają z usług transportowych lub realizują przejazdy dzięki takiej karcie otrzymanej w miejscu pracy. Jeśli takie karty są honorowane przez korporacje taksówkarskie i przez samych taksówkarzy, zyskują dzięki temu lojalnych klientów.

  • płatność telefonem BLIK

Stworzony przez polskie banki system BLIK umożliwia płatności za pomocą aplikacji zainstalowanej w telefonie. Program generuje przy każdej transakcji kod, który klient podaje kierowcy, aby opłacić kurs. Dzięki temu nie ma potrzeby, by miał przy sobie kartę płatniczą. Kwota jest automatycznie ściągana z powiązanego z systemem konta bankowego klienta. Obecnie z BLIK-a korzysta ponad 3,5 mln osób i ich liczba stale rośnie.

  • Płatność w walucie karty (DCC)

DCC umożliwia klientom wybór waluty transakcji. Na ekranie terminala podczas procesu dokonywania płatności wyświetla się kwota za kurs w walucie karty przeliczana wg na bieżąco aktualizowanego kursu. Rozwiązanie to jest skierowane do zagranicznych klientów, którzy dzięki temu są bardziej świadomi, ile w istocie płacą za usługę i czują się bezpieczniej, mogąc zapłacić określoną na wyświetlaczu przed potwierdzeniem transakcji kwotę w swojej rodzimej walucie.

Niezbędne terminale

Przyzwyczajenia płatnicze klientów decydują o tym, że terminale w branży transportowej stają się powszechne. Osoby korzystające z płatnych przejazdów coraz częściej realizują transakcje za pomocą kart czy telefonów. Jest to szybsze i wygodniejsze, niż operowanie gotówką.

Z tego powodu obecnie koniecznością stało się instalowanie terminali mobilnych w środkach transportu. Są one wygodne, zajmują mało miejsca i cechują się szybkim oraz bezawaryjnym działaniem. Ułatwiają także pracę kierowcom, którzy nie muszą posiadać przy sobie odpowiedniej ilości gotówki w celu wydawania reszty. Warto zainwestować w mPOS, by sprostać wymaganiom rynku i klientów.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami