Nowoczesne terminale płatnicze na stacjach benzynowych.

Terminale POS oferowane przez PayTel wykorzystują najnowocześniejsze technologie. Dzięki temu płatności są nie tylko bezawaryjne i bezpieczne, ale możliwe jest także realizowanie dodatkowych usług. Jakimi funkcjami dysponują tego typu urządzenia oraz czym należy kierować się przy ich wyborze?

Jaki terminal wybrać dla stacji paliw?

Terminale płatnicze dzielą się na stacjonarne (POS) i mobilne (mPOS). mPos wybierane są przez przedsiębiorców, w których firmach transakcje realizowane są przez mobilnych pracowników, np. kurierów czy kelnerów. Dla branży handlu detalicznego oraz stacji paliw odpowiedni będzie raczej terminal stacjonarny z uwagi na konkretną lokalizację, w której realizuje się płatności – przy kasie.

POS korzysta ze stałego łącza internetowego, co zapewnia mu szybkie i nieprzerwane działanie. Jeżeli stacja nie dysponuje stałym łączem, możliwe jest korzystanie z połączenia GPRS, które również jest wydajne i bezawaryjne.

Urządzenie jest podłączone do sieci energetycznej, dzięki czemu nie ma konieczności jego ładowania, w przeciwieństwie do terminala mobilnego.

Istotne cechy terminala, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze urządzenia to:

  • Moduł NFC: dzięki technologii NFC klient może dokonywać płatności za pomocą telefonu lub smartwatcha. Ten rodzaj transakcji jest coraz chętniej wybierany, szczególnie w przypadku mniejszych zakupów, ponieważ nie wymaga od klienta posiadania przy sobie karty,
  • Procesor szyfrujący: komponent ten jest odpowiedzialny za procesy szyfrowania oraz deszyfrowania danych. Współdecyduje o bezpieczeństwie transakcji,
  • Standardy bezpieczeństwa: podstawowe znaczenie mają takie standardy jak PCI-PTS i terminal powinien je obsługiwać,
  • Ergonomia: terminal powinien być poręczny, wygodny w użyciu oraz zajmować niewiele miejsca na ladzie, na której zazwyczaj wyeksponowanych jest wiele produktów,
  • PIN-pad: urządzenie to służy do wprowadzania przez klienta kodu PIN podczas transakcji oraz realizowania płatności za pośrednictwem kart czy telefonów. W przypadku PIN-padu także ważna jest ergonomia.

Terminale zintegrowane z kasą fiskalną

Integracja terminala z kasą fiskalną znacznie ułatwia przeprowadzanie transakcji. Gdy pracownik nabija na kasę fiskalną towar lub usługę, należność jest automatycznie prezentowana klientowi i przyjmowana przez terminal płatniczy. Obsługa nie jest zatem zmuszona do wprowadzania kwoty ręcznie. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko pomyłek. Wszystkie transakcje pojawiają się także w generowanych raportach kasowych.

Kasę fiskalną można rozbudować także o PIN-pad. Dzięki temu klient może realizować transakcje za pomocą karty czy telefonu oraz potwierdzać je w razie potrzeby kodem PIN. PIN-pad zajmuje mniej miejsca niż terminal stacjonarny oraz jest bardziej poręczny.

Szczególnie warto zainteresować się rodzajem połączenia terminala lub PIN Pada z kasą fiskalną, a stawiając na bezpieczeństwo transakcji warto wybierać rozwiązania zintegrowane przy pomocy innowacyjnego protokołu ECR-EFT, który zachowuje najwyższe standardy tego typu.

Inne funkcjonalności terminali

Oprócz przeprowadzania typowych transakcji płatniczych terminale mogą wykonywać także inne działania. Są to np.:

  • Obsługa kart flotowych
    Karty flotowe (paliwowe) to wygodne narzędzie dla firm, pozwalające ich pracownikom na dokonywanie płatności za paliwo bez użycia gotówki. Przedsiębiorca rozlicza rachunki z dostawcą usługi raz w miesiącu, dzięki czemu oszczędza na kosztach księgowości. Dla pracowników firm oraz obsługi stacji rozwiązanie to oznacza oszczędność czasu, ponieważ nie zachodzi konieczność każdorazowego generowania faktur. Karty flotowe skłaniają także klientów do korzystania ze stacji danej sieci. przeczytaj więcej o kartach flotowych
  • Obsługa programów lojalnościowych
    Karty programów lojalnościowych pozwalają klientom gromadzić punkty, które później mogą wymienić na atrakcyjne rabaty lub nagrody. Dzięki temu klienci chętniej odwiedzają stację danej sieci.
  • Płatność telefonem BLIK
    Stworzony przez polskie banki system BLIK umożliwia płatności za pomocą aplikacji zainstalowanej w telefonie, który w dzisiejszych czasach częściej mamy przy sobie niż odpowiednią ilość gotówki lub nawet kartę płatniczą. Obecnie korzysta z niego ponad 3,5 mln klientów i ten rynek nieustannie rośnie.
  • Płatność w walucie karty (DCC)
    DCC (Dynamic Currency Conversion), polega na możliwości wyboru waluty transakcji. Jest to rozwiązanie skierowane szczególnie do klientów zagranicznych, dzięki któremu mogą zobaczyć kwotę rozliczenia w swojej walucie na podstawie aktualizowanego na bieżąco kursu. Klienci z zagranicy chętnie korzystają z usługi DCC, płacąc w dobrze im znanej walucie karty, dzięki czemu czują się bezpieczniej, nie musząc przeliczać kursu, który jest im prezentowany bezpośrednio na wyświetlaczu terminala przed potwierdzeniem transakcji.
  • Doładowanie telefonów eVoucher
    Rozwiązanie to pozwala na uzupełnienia środków w pakiecie telefonii komórkowej przy okazji zakupów.
  • Płatności za rachunki eBill
    eBill umożliwia opłacenie rachunków, np. za prąd czy gaz. Oszczędza to klientom konieczności wysyłania przelewów lub odwiedzania placówki pocztowej.

Wybierz nowoczesne terminale PayTel

Dzięki szerokim możliwości terminali POS oferowanym przez PayTel klienci nie tylko będą mieli możliwość sprawnego i wygodnego przeprowadzania transakcji, ale także korzystania z dodatkowych usług.

Sprawi to, że stacja paliw będzie mogła liczyć na wzrost sprzedaży oraz zwiększenie się satysfakcji klientów. Efektem będzie lojalność kupujących, którzy chętniej wrócą do danej stacji. Terminal POS jest właściwie obowiązkowym elementem wyposażenia każdego biznesu tej branży.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami