Niezawodne terminale płatnicze dla hoteli oraz obiektów noclegowych.

Polacy noszą w portfelach już ponad 42 miliony kart płatniczych i powszechnie z nich korzystają. Do realizacji transakcji używają coraz częściej także smartfonów czy nawet zegarków. Coraz częściej również wprost oczekują, że w miejscu pobytu będą mieli możliwość bezgotówkowego uregulowania rachunku. Dlatego też warto wyjść naprzeciw potrzebom gości obiektu i wyposażyć się w terminal POS.

Jak wybrać terminal płatniczy?

Terminale płatnicze dzielą się na stacjonarne (POS) i mobilne (mPOS – przeczytaj więcej ). Urządzenia mogą korzystać ze stacjonarnego łącza internetowego lub GPRS. Zaletą urządzeń typu POS jest brak konieczności pamiętania o ładowaniu sprzętu ze względu na stałe podłączenie do sieci energetycznej. Terminale mobilne trzeba za to ładować regularnie, ich zaletą jest jednak fakt, że są przenośne, pozwalając na realizację transakcji w dowolnym miejscu na terenie obiektu lub poza nim, na tyle, na ile pozwala połączenie z siecią niezbędne dla realizacji transakcji.

Gdy wybieramy terminal płatniczy, zwróćmy uwagę na jego następujące funkcje:

Terminale płatnicze dzielą się na stacjonarne (POS) i mobilne (mPOS – przeczytaj więcej ). Urządzenia mogą korzystać ze stacjonarnego łącza internetowego lub GPRS. Zaletą urządzeń typu POS jest brak konieczności pamiętania o ładowaniu sprzętu ze względu na stałe podłączenie do sieci energetycznej. Terminale mobilne trzeba za to ładować regularnie, ich zaletą jest jednak fakt, że są przenośne, pozwalając na realizację transakcji w dowolnym miejscu na terenie obiektu lub poza nim, na tyle, na ile pozwala połączenie z siecią niezbędne dla realizacji transakcji.
Gdy wybieramy terminal płatniczy, zwróćmy uwagę na jego następujące funkcje:

  • moduł NFC: pozwala na przyjmowanie płatności dokonywanych przy pomocy telefonu lub smartwatcha. Ta forma realizacji transakcji jest dla klientów wyjątkowo wygodna, nie wymagając wydobywania karty płatniczej z portfela czy też w ogóle posiadania jej przy sobie,
  • procesor szyfrujący: od jakości procesora szyfrującego zależy sprawność przetwarzania procesów szyfrowania i deszyfrowania danych. Jest to czynnik decydujący o bezpieczeństwie transakcji,
  • standardy bezpieczeństwa: terminal powinien obsługiwać standardy bezpieczeństwa transakcji PCI-PTS,
  • ergonomia: dobrze, aby terminal był poręczny oraz wygodny w użyciu dla klientów i pracowników – model stacjonarny nie powinien zajmować zbyt wiele miejsca na ladzie w stałym miejscu przyjmowania płatności, zaś mobilny musi być łatwy w transporcie, aby zapewnić komfort codziennego użytkowania,
  • PIN-pad: urządzenie to podłączane jest do terminala lub bezpośrednio do kasy fiskalnej i można je podać klientowi w celu zbliżenia lub wsunięcia karty oraz wprowadzenia PIN-u. Dzięki padowi nie ma potrzeby manipulowania całym terminalem, przez co klient wygodnie przeprowadzi transakcję, a sprzedawca zachowa komfort pracy.

Integracja terminala z kasą fiskalną

Nowoczesne rozwiązania PayTel pozwalają na połączenie terminala POS z kasą fiskalną dzięki innowacyjemu protokołowi ECR-EFT, zachowującym najwyższe standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu usługa lub zakupiony towar, które wprowadzimy w kasie fiskalnej, automatycznie prezentowane są w terminalu. Nie ma zatem potrzeby ręcznego wprowadzania kwoty należności w POS.

Kasa fiskalna online także może być wyposażona PIN pad, również połączony z nią poprzez innowacyjny protokół ECR-EFT. Dzięki temu klient wygodnie wprowadzi lub zbliży kartę płatniczą oraz wprowadzi PIN, by zrealizować płatność. Taka konfiguracja nie wymaga od nas posiadania osobnego terminala POS.

Dodatkowe funkcje terminali

Terminale od PayTel wyposażone są w szereg dodatkowych funkcjonalności. Wiele z nich może być użytecznych dla hoteli i obiektów noclegowych, z korzyścią i komfortem płacenia dla klientów.

  • Realizacja kart przedpłaconych
    Ta funkcja pozwala klientom na wykorzystywanie kart podarunkowych, które otrzymają np. w prezencie lub w ramach dodatkowego świadczenia od pracodawcy. Dzięki nim mogą płacić za towary i usługi w obiekcie. Sprzyja to zwiększeniu zainteresowania miejscem wypoczynku, a tym samym sprzedaży hotelu lub obiektu noclegowego, ponieważ umożliwia klientom obdarowanie znajomych czy rodziny pewną kwotą do wykorzystania w konkretnym miejscu. Goście zapłacą w ten sposób zarówno za noclegi, jak i dania w restauracji czy dodatkowe usługi (np. SPA).
  • Płatność telefonem BLIK
    Z systemu płatności BLIK korzysta obecnie ponad 3,5 mln Polaków. Umożliwia on przeprowadzenie transakcji bez użycia karty za pomocą aplikacji zainstalowanej w telefonie. Aby zapłacić, klient musi jedynie podać sprzedającemu wygenerowany w programie kod. Usługa ta doskonale sprawdzi się np. w hotelowym sklepiku lub restauracji, aby nie zmuszać klienta do powrotu do pokoju po kartę płatniczą.
  • Płatność w walucie karty (DCC)
    DCC (Dynamic Currency Conversion) pozwala klientowi na wybór waluty przeprowadzanej transakcji, co znakomicie sprawdza się w przypadku gości zagranicznych, którzy chętnie dokonują płatności w walucie, którą posługują się na co dzień. Przeliczenie walut następuje na podstawie dynamicznie aktualizowanej informacji o kursie.
    Jest to wygodne dla zagranicznych turystów, którzy są dzięki temu świadomi, ile rzeczywiście płacą i nie muszą samodzielnie przeliczać kwoty w walucie kraju, który odwiedzają, na swoją rodzimą walutę, dzięki czemu czują się bezpieczniej.
  • Doładowanie telefonów eVoucher
    Dzięki temu rozwiązaniu klient ma możliwość uzupełnienia środków w pakiecie telefonii komórkowej przy okazji zakupów. Może to być wygodne dla odwiedzających, gdyż nie będą zmuszeni kupować odpowiedniej karty w sklepie, koncentrując się wyłącznie na wypoczynku w swoim wybranym hotelu.

Terminal płatniczy to już konieczność

Przyzwyczajenia płatnicze klientów determinują właścicieli hoteli i obiektów noclegowych do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań. Terminale POS potrafią nie tylko zwiększyć zadowolenie gości, ale i sprzedaż w obiekcie. Warto skorzystać z zalet tej technologii, gdyż nasza konkurencja zapewne już ją stosuje i nie powinniśmy pozostawać w tej kwestii w tyle, aby nie obniżać swoich szans na tłumy zadowolonych gości.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami