Najlepszy terminal płatniczy dla sklepu

Nie sposób obecnie wyobrazić sobie udanego handlu bez obsługi płatności bezgotówkowych. Dlatego koniecznie należy wyposażyć się w terminal płatniczy, który ułatwi życie klientom i zwiększy obroty. Jakie urządzenie wybrać?

Dlaczego potrzebujesz terminalu

Sklepy bez terminali płatniczych spotkać można coraz rzadziej. Wynika to z przyzwyczajeń konsumentów, którzy masowo korzystają z kart płatniczych, a ostatnio także płacą telefonami. 

Liczba kart płatniczych w obiegu w Polsce przekroczyła już 42 miliony (i wciąż rośnie), podczas gdy z gotówki korzysta regularnie jedynie co piąty z nas. Wynika to z wygody bezgotówkowych form płatności, które nie wymagają monitorowania i uzupełniania stanu portfela. Są także bardzo szybkie oraz pozwalają na posiadanie dostępu do historii zakupów w formie elektronicznej.

Wpływ na popularność transakcji bezgotówkowych miało pojawienie się płatności zbliżeniowych. Trudno o wygodniejszy sposób zapłacenia za zakupy niż zbliżenie karty lub telefonu do czytnika. Z tego powodu obecnie aż 86% wszystkich transakcji kartą realizowanych jest bezdotykowo, co czyni z nas europejskiego lidera w tym zakresie. 

Od końca marca 2020 płacąc zbliżeniowo, będzie można zrobić zakupy aż do 100 zł bez podawania PIN-u (poprzedni limit wynosił 50 zł). Bez wątpienia jeszcze zwiększy to popularność tej formy płatności.

Jaki terminal wybrać do sklepu

Terminale możemy podzielić na stacjonarne (POS) i mobilne (mPOS). Te drugie siłą rzeczy będą optymalne dla branż, gdzie płatności przyjmuje się „w ruchu”, a więc gastronomii czy usług kurierskich. Dla sklepu, gdzie płaci się zazwyczaj przy ladzie, właściwym rozwiązaniem będzie POS.

Zaletą terminalu stacjonarnego jest możliwość korzystania ze stałego łącza internetowego, a także brak konieczności ładowania (jak to jest w przypadku terminali mobilnych). Dzięki temu będziemy przyjmować płatności bez obaw o przerwę w działaniu urządzenia.

Jeśli nie dysponujemy stałym połączeniem internetowym, możemy wybrać terminal wyposażony w GPRS. W ten sposób będzie on szybko transmitował dane, pozwalając na dokonywanie płatności bez zbędnych opóźnień.

Wybierając terminal, warto zwrócić uwagę ponadto na poniższe elementy:

  • moduł NFC: pozwala na płatności za pomocą telefonu lub smartwatcha. Jest to coraz popularniejsza forma rozliczeń i warto wziąć pod uwagę zachodzący trend,
  • procesor szyfrujący: wysokiej klasy procesor umożliwia sprawne przetwarzanie procesów szyfrowania danych oraz ich deszyfrowania. Jest to gwarancja bezpieczeństwa transakcji,
  • standardy bezpieczeństwa: bezpieczeństwo transakcji określają takie standardy jak PCI-PTS. Dobrze jest zainwestować w terminal, który je spełnia,
  • ergonomia: ważne, aby terminal był wygodny w użyciu dla klientów i obsługi sklepu, a także zajmował niewiele miejsca,
  • PIN-pad: pad pozwala klientowi na wprowadzanie kodu PIN przy transakcjach, które tego wymagają. Tu również znaczenie ma ergonomia, gdyż urządzenie powinno być poręczne i niewielkie.

Terminal zintegrowany z kasą fiskalną

Dzięki połączeniu terminalu z kasą obsługa płatności przebiega znacznie sprawniej. Zmniejsza się także ryzyko pomyłek, ponieważ kwoty pojawiające się na kasie są zsynchronizowane z terminalem. Łatwiejsze jest także raportowanie, gdyż transakcje kartami płatniczymi ujęte są w raportach kasowych.

Kasy fiskalne online wybranych producentów można także rozbudowywać o PIN-pad. Jest to rozwiązanie, które pozwala na wyraźne oszczędności, gdyż nie trzeba kupować nowego urządzenia. Osobny PIN-pad może na stałe znajdować się na ladzie sklepu, umożliwiając szybkie płatności zbliżeniowe, co oznacza dużą wygodę dla klienta.

Dodatkowe funkcje terminali

Terminale mogą być wyposażone w funkcjonalności rozwijające ich możliwości. Warto się nad nimi zastanowić, aby zapewnić klientom dodatkowe usługi i większą wygodę:

  • Płatności kartą EPay
    Oprócz obsługi kart przedpłaconych EPay możliwe jest wyposażenie terminalu w aplikację lojalnościową czy obsługę kart flotowych.
  • Płatność telefonem BLIK
    System BLIK umożliwia płatność telefonem i jest używany obecnie przez ponad 3,5 mln klientów. Korzystanie z niego wiąże się z wyjątkową wygodą dokonywania płatności.
  • Płatność w walucie karty (DCC)
    Opcja DCC (Dynamic Currency Conversion), polega na możliwości wyboru waluty transakcji. Decydując się na DCC, wyciągamy rękę do zagranicznych turystów, którzy będą mogli zdecydować o walucie transakcji. 
  • doładowanie telefonów eVoucher
    Dzięki temu klient ma możliwość uzupełnienia środków w pakiecie telefonii komórkowej przy okazji zakupów.
  • płatności za rachunki eBill
    Możliwość opłacenia rachunków bez konieczności odwiedzania poczty i stania w kolejkach, jest dla klientów dużą wygodą. Możliwe, że chęć opłacenia rachunków zmotywuje ich do pójścia na zakupy do konkretnego sklepu.

przeczytaj więcej o dodatkowych funkcjach terminali 

Dodatkowe funkcje terminali są cenione przez klientów i mogą przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z zakupów. Najważniejsze jednak, aby płatności bezgotówkowe w ogóle umożliwiać, gdyż bez tego pozostaniemy daleko w tyle za konkurencją. Powinny także zawsze przebiegać szybko i sprawnie, aby nie zakłócać procesu zakupów, dlatego tak ważny jest zakup terminalu wysokiej jakości.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami