Jaki terminal płatniczy dla gastronomii?

Wybierając terminal płatniczy warto, by firma zastanowiła się nad specyfiką swojej branży. Każdy rodzaj działalności ma charakterystyczne dla siebie potrzeby i warto dostosować do nich rozwiązania płatnicze. Jakie z nich będą najlepsze dla gastronomii?

Wygodny mPOS

Prowadząc lokal gastronomiczny, powinniśmy zadbać przede wszystkim o wygodę klientów. Dlatego też należy umożliwić im płacenie w taki sposób, jaki jest dla nich komfortowy. Niezbędne w tym celu jest korzystanie z terminala mobilnego (mPOS).

Nie należy oczekiwać od klienta, by chcąc uregulować rachunek bezgotówkowo, podchodził za każdym razem do barmana. Powinien mieć możliwość wygodnego płacenia przy stoliku za pomocą terminalu wręczanego przez kelnera.

Wybierając terminal przenośny, powinniśmy zwrócić uwagę także na wygodę jego użytkowania dla obsługi. Powinien być poręczny, tak by można go było schować w kieszeni, a także mieć wytrzymałą baterię, przez co nie będzie wymagał częstego ładowania.

Najszybszym rodzajem połączenia dla terminala przenośnego jest GPRS, który umożliwia błyskawiczne przekazywanie informacji o płatności. Warto zainwestować także w urządzenie z modułem NFC, pozwalające dokonywać płatności zbliżeniowych i mobilnych. Ważne także, aby terminal gwarantował zaawansowane szyfrowanie transakcji.

Niezbędny terminal stacjonarny

Kiedy klient korzysta z baru w lokalu lub chce przy nim dokonać płatności za posiłek, powinien mieć możliwość sprawnego skorzystania z terminalu. Dlatego też oprócz terminali przenośnych warto wyposażyć się w stacjonarny (POS).

Terminale stacjonarne działają szybko, pozwalając na płatności zbliżeniowe, także za pomocą smartfonów. Są łatwe w obsłudze i niezawodne a podłączenie do źródła zasilania sprawia, że nie wymagają ładowania. Dzięki temu nie ma mowy o ewentualnej przerwie w działaniu urządzenia.

Terminale łączą się z internetem za pomocą łącza restauracji lub wbudowanego modułu GPRS. Wyposażone są w dodatkowy PIN-pad, na którym klient wprowadza kod PIN, gdy płaci kartą. Pad można wygodnie podać kupującemu.

Warto zastanowić się także nad inwestycją w system POS, będący terminalem i kasą w jednym. Urządzenie jest obsługiwane przez panel dotykowy i zawiera takie komponenty jak drukarka fiskalna, czytnik kodów kreskowych czy waga elektroniczna. Systemy POS są znacznie nowocześniejszym rozwiązaniem niż tradycyjna kasa fiskalna, do tego wygodnie się z nich korzysta.

Funkcje terminali płatniczych

Aby dodatkowo zwiększyć wygodę klienta związaną z korzystaniem z terminali, warto rozważyć udostępnienie mu dodatkowych funkcji. Należą do nich:

  • Płatności kartą EPay
    Karty ePay są kartami przedpłaconymi, które stają się coraz bardziej popularne. Terminal może być przy tym wyposażony w aplikację lojalnościową czy obsługę kart flotowych.
  • Płatność telefonem BLIK
    Płatność telefonem oznacza brak konieczności noszenia ze sobą karty lub szukania jej w portfelu. Jest to duża wygoda dla klientów, z której chętnie korzystają. System BLIK, który to umożliwia, jest używany obecnie przez ponad 3,5 mln klientów, dlatego warto umożliwić tego typu płatności.
  • Płatność w walucie karty (DCC)
    Lokale gastronomiczne powinny być szczególnie otwarte na turystów, także zagranicznych. Wygodną opcją jest dla nich usługa DCC (Dynamic Currency Conversion), która polega na możliwości wyboru waluty transakcji. Dzięki temu klient może zdecydować, czy chce, by transakcja została przeprowadzona w złotych czy walucie jego karty płatniczej.
    Podczas dokonywania płatności domyślną walutą są złotówki, gdy jednak klient zdecyduje się na inną walutę, zobaczy na ekranie jej kurs wymiany. Jest on aktualizowany codziennie w pamięci terminalu. Zaletą DCC dla lokalu jest także otrzymywanie prowizji za każdą płatność w walucie karty zagranicznego klienta.

Wygoda i funkcjonalność to podstawa

Wybór terminalu płatniczego powinien zależeć od naszych specyficznych potrzeb. Lepiej jednak zdecydować się na urządzenie o większych możliwościach, gdyż wygoda klientów powinna być naszym priorytetem.

Ważne jest, aby terminal był wysokiej jakości. Wtedy awarie i przestoje w korzystaniu z niego będą znacznie rzadsze, a to przełoży się na satysfakcję gości i oszczędność czasu obsługi.

Powiązane artykuły

Masz pytania?
Potrzebujesz więcej informacji?

Zadzwoń teraz, aby porozmawiać o najlepszym rozwiązaniu płatniczym dla Twojej firmy.

Skontaktuj się z nami